Gepubliceerd op 8 juni, door Chiel Oude Breuil. In categorieën: Webstrategie.
Moet ik mijn website moderniseren? Dat is een vraag die wij vaak krijgen. Want: wanneer moet je nou je website vernieuwen? Wat voor nut heeft dat en is het de investering waard? Want onder aan de streep, draait het natuurlijk om de ROI (return on investment) ervan. Het moet geen geld kosten, maar opleveren. Daar gaan wij dan ook graag voor. Eén van onze kernwaarden is: de middelen moeten het doel rechtvaardigen. Eerlijk advies dus.
De eerste indruk die een website maakt is van cruciaal belang. Online wordt die indruk binnen een halve seconden gevormd, volgens onderzoek van Google. Die eerste indruk valt direct te linken aan een inschatting van betrouwbaarheid van het bedrijf en aantrekkelijkheid. Enorm belangrijk dus.
In het onderbewustzijn vormen mensen een oordeel over jouw website. Hij valt buiten de boot als die op een gegeven moment niet meer ‘modern’ is. Dat geeft een eerste indruk. Vaak een eerste indruk die het idee geeft dat jouw bedrijf niet meegaat met de tijd: is dat in jouw branche wel belangrijk? Moderniseer jouw website dan direct.
Het internet is de afgelopen jaren alleen maar belangrijker geworden. Weet je bijvoorbeeld dat 97% van de bezoekers van een lokaal bedrijf merendeel van de informatie over dat bedrijf heeft opgedaan via het internet? Zo concludeerde Google in een onderzoek.
De grootste reden van een niet-moderne website is vaak de ontkenning dat de website niet belangrijk is voor het bedrijf. Hij zou niet bezocht worden of niet zorgen voor klanten. Mijns inziens is het dan des te belangrijker dat de website dat wel gaat doen. Het is een enorme open deur als een website momenteel niet bijdraagt.
Ook zijn er veel ondernemers die geen weet hebben van de impact die de website heeft. Er wordt daarover weinig of geen data verzameld. Het is onbekend hoeveel mensen de website bezoeken en welk deel daarvan uiteindelijk contact opneemt of men weet niet waar de nieuwe klanten vandaan komen.
Maar, geloof mij: een nieuwe klant heeft in een groot deel van de gevallen zeker de website bekeken en meegenomen in zijn overwegingen. Het is voor potentiële klanten die in een onderzoekende fase zitten namelijk een eenvoudige en laagdrempelige manier om bedrijven te vergelijken.
Hoog in Google: het is tegenwoordig bijna de heilige graal van het internet. En dat is niet voor niets. Er gebeurt online steeds meer en meer. Vindbaar zijn als bedrijf is van groots belang.
De manier waarop Google websites rangschikt in de zoekresultaten wordt bepaald door een zeer complex algoritme. Wel zijn er meerdere factoren bekend, door onderzoek of bekendgemaakt door Google zelf. Deze richtlijnen veranderen continue.
Een website van meerdere jaren oud voldoet hoogstwaarschijnlijk niet aan de nieuwste (technische) vereisten. Daarom is het updaten van de website erg belangrijk.
De technologieën waarmee een website gebouwd kan worden evolueren snel. Waar bezoekers vroeger geduldiger waren, neemt dat langzamerhand af doordat ze snelle websites gewend zijn. Uit onderzoek van een grote partij (Pingdom) blijkt dat als de website er langer dan drie seconden over doet om te laden, meer dan een kwart geen tweede pagina bezoekt.
Webob biedt een uniek concept. Wij moderniseren jouw volledige website, zonder dat je daar zelf tijd in hoeft te investeren. Met behoud van de huidige teksten en afbeeldingen ontwerpen wij een nieuwe en moderne website. Dat doen wij al vanaf €1750.
Geïnteresseerd? Laten we kijken of jouw website ook toe is aan vernieuwing! Bel ons op 085 – 060 7025 of vul ons formulier in.